از علی بن مهزیار به بقیع پل زدند!

امشب رفتم علی بن مهزیار. نمی‌خواستم قبل از بازسازی  بروم اما خب این بازسازی انگار خیلی طولانی شده. اختلاف نظرهای اوقاف و دفتر امام جمعه دارد به درازا کشیده می‌شود.

اوقاف می‌خواهد همه چیز را با خاک یکسان کند و بعد از نو بسازد. در همین راستا، گنبد و گلدسته ها را  خراب کردند. ضریح را از جا درآوردند و در آخر قبر مبارک را سنگش مربوط به ۵۰۰ سال پیش را با کندند و حالا می‌خواهند توسعه بدهند!!

طرح هایی که شاید قرار است زودبازده باشد اما طرح های نود و نه ساله هستند.

امشب دلم برای غریبی علی بن مهزیار سوخت. با دیدن صحن مبارکش ناخودآگاه یاد بقیع افتادم. محوطه وسیعی خاک آلود و آن وسط دیوار کوتاه آجری که با گونی برایش سایبان ساخته اند. هیچ عکسی از وضعیت کنونی اش در اینترنت موجود نبود. ولی فکر می‌کنم، تخریب کمی با مرمت فرق دارد.

ای خدا بازم خودت هوای ما رو داشته باش..

11 دیدگاه برای «از علی بن مهزیار به بقیع پل زدند!»

  1. سلام
    زیارت قبول
    خیلی وقته نرفتم زیارت…ان شاالله زودتر بازسازی تموم بشه

  2. کاریه که از دستشون بر میاد دیگه !!!!!!!!!!!!!!

    همین !!!!!!!!!!!!


    ببین شایسته، امامزاده صالح، شاهچراغ هم مرمت شدن. زیر گذر حرم امام رضا رو که دیدی؟؟ ضریح جدید را حتی!
    مثلاً مسجد گوهرشاد خیلی ستون داره و خیلی قدیمیه. اما کسی میاد بگه، معماری اش قدیمیه؟؟ جدید بسازیم؟؟

    آمدن حرم علی بن مهزیار را کُپ کردن که چند طبقه بسازن. خیلی بده. جایی را که توش بزرگ شدیم. تو پله هاش زمین خوردیم و پا شدیم. عرفه، کمیل، توسل، احیا، میلاد و شهادت ها، عاشورا و … را در ان سپری کردیم. حالا با خاک یکسان شده. احساس میکنم که ما را با خاک یکسان کردن. اصلاً تمام نوستالوژی هامون رو خراب کردن.
    آن روزی که شهدای گمنام علی بن مهزیار را آوردن، هیشکی خبردار نشد. تبلیغی نکردن. هیچ خبرگزاری نفهمید. ۱۰۰ نفر آدم هم نبود اما روزی که شهدای گمنام دانشگاه آزاد رو اوردن، سیل جمعیت، دانشگاه را پر کرده بود.

    خودش هم نمی دونن می خوان چیکار کنن.

  3. سلام
    سلام
    سلام
    ببین من دلم از این مدل طرحهای خونه! آخه یه جاهایی اصلا لازم به بازسازی نداره، همون جوری که هست قشنگه می زنند خرابش می کنند و بعد چند سنگ گرانیتی و گل می کارند و خلاص!!!
    خواهر ما سر خیابونمون یک فلکه خوشگلی داشتیم. الکی الکی یک شبه اومدند با بولدوزر خرابش کردند، بعد دو سال چادر پوشش کردند و هی هم پیغام می نوشتند که ما از اینکه پروژه طول کشیده معذرت می خوایم! بعداز دو سال پرده برداری کردند، یک چیز بی ریخت و بی سر و تهی کرده بودنش و حالا اینکه چقدر فاکتور زدند به حساب بیت المال الله اعلم!!!!

  4. شهدای گمنام کوه خضر مام در دسترس نیستند… دارند می‌سازند و ما شدیم دور…
    خیلی دور…

  5. سلام

    مباره مبارک روز ولادت حضرت معصو مه وهمچنین روز دختر یا به قول خودمون دخمل مبببببببببببببببببببببببببببباااااااااااااااااااارررررررررررررررررررررککککککککککککککککککک

    حا لا بزن اون دست قشنگه رو [خنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.