چطور خوب بخوابم؟

گاهی برا پیش میاد که اطرافیانم ازم می پرسن:”چطور میتونیم بهتر بخوابیم؟ من شبها راحت خوابم نمی بره.”

این سوال رو از من میپرسن, چون یه جورایی به خوب خوابیدن معروفم. و دلیلش هم اینه که یه قوانینی برای خودم وضع کردم و تحت هر شرایطی اونا رو رعایت می کنم.
قانون اول. پای تلویزیون خوابیدن ممنوع! آدم های زیادی رو می شناسم که شب انقدرررررر تلویزیون نگاه میکنن تا خوابشون ببره و چه بسا که اونا بخوابن و تلویزیون روشن بمونه و یکدفعه با صدای بلند تلویزیون ، مثلا شلیک یک تیر در یک فیلم پلیسی, بیدار بشن و خاموشش کنن و بخوابن تا صبح! بنظر من این یکی از بدترین عادتهاست, چرا که خیلی وقتها آدم جذب فیلم میشه و تا ساعت ۳ شب نمی خوابه و فرداش مجبور میشه تا لنگ ظهر بخوابه. (در صورتیکه فردا صبح نخواد بره دانشگاه, سرکار و …)
راه حل اینه که با نور چراغ خواب کتاب بخوانیم تا خوابمون بگیره.
قانون دوم. زمان خواب مهم است! یعنی من اگه از بی خوابی برم تو کما هم,  بد موقع نمی خوابم. بد موقع از نظر من یعنی مثلا قبل از شام, یکی دو ساعت قبل از ناهار, دم اذان ظهر, دم اذان مغرب. این زمان ها فاجعه هستن و کلا روز آدم رو به فنا می برن. اون دفعه یک نفر رو دیدم که جمعه صبح ساعت ۸ رفت دنبال کاری, ساعت ۱۱برگشت خونه. به من گفت که میخوام برم ادامه خوابم رو انجام بدم. این فاجعه ی خاموش  قرنه…
قانون سوم.غذا رو به موقع بخورید! خانواده هایی را میشناسم که جمعه ها ساعت دوازده از خواب بلند میشن, ساعت یک صبحانه میخورن, ساعت پنج ناهار, ساعت یازده شب شام, ساعت دو میخوابن و صبح روز شنبه به کسل ترین حالت ممکن تبدیل میشن و وقتی میخوان برن سرکار باید با قاشق از کف خیابان جمعشون کرد! خواهر من! برادر من! نکن این کارو!! زمان غذاخوردنت رو در یک روز تعطیل منفجر نکن.

⇜ای خدا بازم خودت هوای ما رو داشته باش…

2 دیدگاه برای «چطور خوب بخوابم؟»

  1. سلام
    میشه چند تا سوال بپرسم؟
    ۱- ساعت عادی خواب شما چه ساعاتیه؟
    ۲- اگر به خاطر عوامل استثنایی مثل فیلمی خاص، موارد مربوط به بچه و کلاً حوادث غیرمترقبه خوابتون به هم بخوره چی کار می کنید؟
    ۳- ساعت های خواب خانم کوچک رو چطور تنظیم کردید؟
    ممنونم!

    1. سلام
      خب وقتیکه بچه نداشتم با الان که دارم خیلی فرق می کنه. حدودا ساعت ۱۱ برای خوابیدن اقدام می کنیم, اما بعضی وقتا ممکنه تا ساعت یک و نیم هم خانوم کوچیک نخوابه. من هییییییچ وقت بخاطر فیلم بیدار نمی مونم. چون هر فیلمی به درخواست ببندگان بارها تکرار میشه!!
      و اینکه صبح حدود ساعت ۸و نیم یا ۹بیدار میشم و نمیذارم بیشتر بشه, حتی اگه تاصبح نخوابیده باشم. نهایتا ده. ولی خانوم کوچیک هر روز تا ده میخوابه.
      ۳٫ به تجربه شخصی متوجه شدم که اگر پدر و مادر خواب منظم و خوبی داشته باشن, بچه هم نظم خوابش با پدر مادر هماهنگ میشه. مثلا برای نوزادان, بنظر من خیلی مهمه که مادر در زمان بارداریش نظم خوابش رو خراب نکنه, چون کلا تو بارداری اولهاش آدم دلش میخواد همش بخوابه, آخرهاش هم اصلا خوابش نمی بره!

      خوش آمدی دوست جدیدم :گل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.