تفاوت VOA و BBC

VOA  ی شبکه آمریکایی هستش و bbc هم یک شبکه انگلیسی و این بزرگترین تفاوتشان است.

بی بی سی، برای رسیدن به اهدافش هیچ عجله ای نمی کند. مثلا میتونست ۲۰ سال پیش بی بی سی فارسی رو  تاسیس کنه. نمی تونست؟ چرا توانایی شو داشت. اما خب یه شبکه انگلیسیه و اتگلیسی ها، سیاستمداران خوبی هستند. بی بی سی صبر کرد و صبر کرد تا شبکه های تند رو  ( در ادامه توضیح داده خواهند شد) آمریکایی ورشکست شوند و یک شبکه تاسیس کرد که ۹۵٪ اخبارش هم عین حقیقته. اما پس اون ۵ درصد باقی مونده چی میشه؟؟ بی بی سی انگلیسیه و با همون ۵ ٪ درصد اخبار کذب، کم کم به همه اهدافش میرسه. با پنبه سر میبره. برای مثال، اگه از پدر و مادرها بپرسید (و شاید شما سنتون اقتضا کنه و در اون زمان زندگی میکرده اید). زمان انقلاب  رادیو بی بی سی اخبار انقلاب را به سرعت و با صحت اعلام میکرد. چرا ؟؟؟؟ 

چون انگلیسیا عاشق ایرانیها بودن؟؟ نه، اصلا. چون انگلیسیها میدونستن که شاه رفتنیه( همانطور که رفت) و میخاستن نظر مردم ایران رو جلب کنن و به اهداف آتی شون برسن. خیلی ساده است اما خیلی زیرکانه است. و الان مردم انگلیسی عوض نشدن، فقط رسانه شون از حالت شنیداری، به دیداری تبدیل شده.

و حالا voa:

وی او ای، آمریکاییه. مدم ایلات متحده هم علاقه زیادی دارن که خیلی زود به اهدافشون برسن. به همین دلیل اخبار کاملا دروغ منتشر میکنن و در حالیکه به اهدافشون نمی رسن، مخاطب رو هم دفع میکنن.

……………………………………………………………………………………..

پ ن:

۱٫ این فقط تفاوت دو شبکه بود. هیچ منظوری نداشتم. نظرات این مطلب رو با تایید قرار میدم و همه رو هم جواب میدم.

۲ . این مطلب، به هیچ وجه سیاسی نبود. حالا اگه به نظر شما اینوطوریه؛ این دیگه نظر شخصی شماست!

 

ای خدا بازم خودت هوای ما رو داشته باش….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.