ازدواج مجدد و نقدی بر "شیدایی"

یکی از نظریات افلاطون را خیلی قبول دارم. افلاطون می‌گوید:” شعرا خائن هستند چون حکامی را به تصویر می‌کشند که در خیمه‌هایشان به خواب و خور مشغولند، قاضی‌هایی که رشوه  می‌گیرند و عالم بعد از مرگ رابه گونه‌ای به تصویر می‌کشند که سربازان از مرگ می‌ترسند. در حالیکه باید به گونه ای باشد که قاضی ها حتی به رشوه فکر نکنند و سربازان با اشتیاق برای مملکتشان جان بدهند.” و در ادامه می‌گوید که با شهر مخالف نیست ام” شعرا باید تحت نظر نظام باشد، حداقل ۵۰ سال سن داشته باشند. حتماً باید برای مردمشان افتخاری آفریده باشند تا بتوانند شعر بگویند”

اگر این جملات را تعمیم بدهیم، معنی اش در جامعه امروز ما این می‌شود که صدا و سیما نباید اینگونه به تصویر بکشد که تمام مردها پنهانی، همسر دیگر دارند و زنها، پنهانی، کارهایی میکنند که همسرانشان راضی نیستند و بچه‌هایی که زیر سایه پدر و مادر واقعی شان بزرگ نشده اند.

ابنها حتی اگر واقعیت جامعه ما باشند نباید انقدر توسط فیلم ها به نمایش دربیایند و ترویج شوند.

در فیلم “شیدایی” لیلا قبلاً با محسن ازدواج کرده که همسر دیگری داشته. و حالا با طاها ازدواج کرده که بازهم همسر دیگری داشته. شیدا نزد دایی اش بزرگ شده. افسانه سه باز ازدواج کرده.

نظرم این است که تنها عاملی که باعث پایین آمدن آمار طلاق و  محکم شدن بنیان خانواده این است که هر کسی (چه مرد و چه زن) فکر کنند که این تنها ازدواجشان است و باید زندگی‌شان را بسازند، نه اینکه آنرا خراب کنند. مردها از فکرشان رد نشود که می‌توانند بازهم ازدواج کنند و زنها هم به شوهرهایشان اعتماد کنند و به بهترین مردِ دنیایشان عشق بورزند.

با دیدن این  فیلم در خانۀ شما صحبت پیش نیامد که

پدرتان یا شوهرتان، شاید زیرآبی رفته باشد؟؟

ای خدا بازم خودت هوای ما رو داشته باش…

4 دیدگاه برای «ازدواج مجدد و نقدی بر "شیدایی"»

  1. این دوتا فیلم و بی خیال
    فعلا همه تو گند ی که سینما ی ایران بالا آورده موندن

    می دونی چی رو می گم که .منظورام اصغر فر هادی و فیلم جدا یی ناد از سیمین

  2. سریال واقعا مزخرف بود…

    همه اینایی که گفتی درسته.

    سیاه نمایی مطلق غم و اندون و…
    معلوم نیست نویسنده های ما دارن چیکار میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.